7 sposobów jak pozyskać klientów biznesowych

7 sposobów jak pozyskać klientów biznesowych

Od jakiego procesu zacząć, jeśli szukasz większej liczby nowych klientów? Klienci są siłą napędową Twojej firmy. Nauka generowania leadów sprzedażowych, czyli nowych klientów, to jedna z ważniejszych umiejętność przedsiębiorcy. Nawet jeśli nie uważasz się za sprzedawcę w klasycznym znaczeniu, musisz zrozumieć, że możliwości znajdowania nowych klientów są różne: od LinkedIn, przez kupowanie baz danych potencjalnych klientów, po korzystanie z technik internetowych, takich jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, w celu przyciągnięcia nowych klientów do Twojej witryny.

Przeczytaj także: Jak znaleźć nowych klientów

Kiedy firma jest rozwijająca się, zwykle na barki właściciela firmy spada znalezienie sposobów na rozpoczęcie działalności. Ale właściciele firm często nie mają zielonego pojęcia o marketingu lub sprzedaży. 

Zamiast siedzieć i mieć nadzieję, że klienci sami się pojawią, musisz działać proaktywnie, wyjść i zdobyć potrzebnych klientów. A jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, im więcej pomysłów, tym lepiej. 

Poniżej przedstawiamy sposoby na pozyskanie klientów biznesowych.

Poznaj swoich dotychczasowych klientów

Dowiedz się, kim są Twoi obecni klienci. Aby opracować plan marketingowy, aby dotrzeć do nowych klientów, musisz lepiej zrozumieć, komu już sprzedajesz. Można to zrobić bardzo szybko i niedrogo, wysyłając ankiety do obecnych klientów za pomocą jednego z wielu narzędzi ankiet online. Gdy dowiesz się, kim są Twoi klienci, będziesz wiedział, w gdzie szukać kolejnych.

Zaktualizuj i zoptymalizuj swoją witrynę

marketing

Twoja witryna zawierająca portfolio i oferowane produkty lub usługi powinna być na pierwszym miejscu Twojej obecności w mediach. Zarówno projekt, jak i treść Twojej witryny powinny wyglądać profesjonalnie i być spójne z Twoim wizerunkiem. 

Dołącz zdjęcia i filmy ze swoich działań i osiągnięć. Zdjęcia nagród, certyfikaty, referencje od klientów również powinny być z dumą zamieszczane na witrynie.

Znajdź klientów poprzez pocztę pantoflową

Poczta pantoflowa ma ogromne znaczenie w pozyskiwaniu nowych klientów. Jeśli ktoś miał dobre doświadczenia z Twoją firmą, prawdopodobnie poleci Cię swoim znajomym, rodzinie i innym firmom z którymi współpracuje. Jest to jeden z najlepszych sposobów, ponieważ proces jest tani, a ludzie ufają, że ich wewnętrzny krąg relacji udzieli im najlepszej rekomendacji.

Nowi klienci na LinkedIn

To taki profesjonalny, branżowy, zawodowy Facebook. Jeśli ktoś szuka konkretnego biznesu, może zajrzeć na LinkedIn. LinkedIn opiera się na stanowiskach, jakie obejmują internauci, dlatego możesz znaleźć ludzi w określonej branży. Na przykład, jeśli szukasz niezależnego projektanta, LinkedIn może być twoim przyjacielem! Możesz aktualizować informacje o projektach, nad którymi pracujesz lub o wykonanych zadaniach! Pełen profesjonalizm.

Tablice ogłoszeń

Jeśli oferujesz np. usługi graficzne i widzisz, że firma zatrudnia obecnie na stanowisko grafika, to znaczy że możesz zaoferować swoje usługi jako wykonawca, dopóki nie znajdą kogoś odpowiedniego na stanowisko w pełnym wymiarze godzin. A może Twoje prace spodobają im się na tyle, że zechcą kontynuować współpracę z Tobą?

Skorzystaj z takich serwisów jak Pracuj, GoWork, OLX, Oferia, UseMe, aby odkryć te firmy. Jeśli zawierają swoje dane (np. nazwę firmy), wprowadź je na LinkedIn i znajdź odpowiednią osobę, z którą chcesz się skontaktować.

Konferencje branżowe

Konferencje branżowe umożliwiają nawiązanie kontaktu z dużymi graczami w Twojej branży.

Zaoferuj im możliwość rozmowy o biznesie. Influencerzy, dziennikarze i blogerzy z większości branż chcą dotrzeć do nowych odbiorców, więc najprawdopodobniej skorzystają z Twojej oferty.

Wiele wydarzeń na żywo zostało zakłóconych przez Covid-19, aczkolwiek niektóre konferencje i targi są kontynuowane wirtualnie. Platformy takie mogą zaoferować podobne możliwości łączenia się z potencjalnymi klientami.

Partner z komplementarnymi firmami

Współpraca z markami, które mają podobną bazę klientów, to optymalny sposób, żeby przyciągnąć nowych klientów bez wydawania fortuny. Ważne jest, żeby partnerska firma nie była bezpośrednio konkurencyjna. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty dla dzieci, współpraca z firmą, która sprzedaje ubrania ciążowe, byłaby świetnym partnerem.

Uświadom sobie, że nie ma jednej drogi do osiągnięcia sukcesu. 

Sprzedaż często ma miejsce dlatego, że potencjalni klienci słyszą o Twoich produktach i usługach na kilka różnych sposobów i z kilku różnych źródeł. Im częściej o słyszą o Twojej firmie, tym bardziej prawdopodobne jest, że zastanowią się nad tym, co masz do zaoferowania, gdy będą gotowi do zakupu. Pamiętaj zadowolony klient, to klient powracający do korzystania z Twoich usług!

Podsumowanie sposobów na znalezienie nowych klientów

 Dodaj własne pomysły. Kluczem jest zacząć realizować je stopniowo jak najszybciej, aby efekty były zauważalne w krótszym czasie. Po drugie, żadne z powyższych nie jest natychmiastowe. Pozyskiwanie nowych klientów to długotrwały proces, a czas pracy nad tym procesem jest różny. Ale bardzo przydatna jest wiedza, gdzie szukać i jak sprawić, by klienci na ciebie przyjaźnie patrzyli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *