SEO polega na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Składa się z dwóch głównych czynników.
- Poza stroną: obejmuje to takie czynniki, jak uzyskiwanie linków do wysokiej jakości witryn z Tobą oraz reputacja/autorytet Twojej witryny.
- Na stronie: obejmuje to takie czynniki, jak zawartość Twojej witryny, przyjazność dla urządzeń mobilnych i rozwój.
W pewnym momencie SEO było postrzegane jako strategia stricte techniczna. Chodziło o strukturę strony, optymalizację czasu ładowania strony i inne czynniki, które dotyczyły przede wszystkim rozwoju i danych. Ale gdy treść stała się silniejszym sygnałem rankingowym, rola SEO zaczęła ciążyć w kierunku twórców treści, a ostatecznie content marketerów.
Dobrze zbudowana strona potrafi efektywnie zdobyć klientów.
SEO stało się nieco szersze i pod pewnymi względami mniej techniczne. Treść zaczęła stać się podstawą większości strategii SEO zamiast głębokiej manipulacji danymi. Nie oznacza to, że techniczne SEO nie jest nadal ważne, ale nastąpiła ogromna zmiana w kierunku bardziej kreatywnych aspektów SEO.
Jak widać, marketing treści odgrywa znaczącą rolę zarówno w czynnikach poza stroną, jak i na stronie.
W przypadku SEO poza stroną marketing treści pomaga zdobywać linki. Niezależnie od tego, czy chodzi o blogowanie gości, czy tworzenie treści dla własnej witryny, które możesz promować, marketing treści jest najlepszą formą budowania linków.
W przypadku SEO na stronie tworzone treści pomagają przyciągnąć ruch z wyszukiwarek. Bez content marketingu zdobywanie różnych linków w sposób organiczny byłoby bardzo trudne dla większości firm. Zwłaszcza firmy działające w trybie offline, takie jak sklepy stacjonarne lub firmy zarządzające nieruchomościami.
Pomyśl o stronie internetowej przeciętnej społeczności mieszkaniowej. Treść składa się głównie z:
- Strona główna
- O nas
- Kontakt
- Plany pięter / Dostępność
- Udogodnienia
Jest bardzo mało prawdopodobne, że inne witryny będą chciały organicznie linkować do którejkolwiek z tych stron. Ale kiedy dodajesz bloga i piszesz o przydatnych tematach , takich jak wskazówki dotyczące wystroju mieszkania, nagle masz treści, do których może linkować blog dotyczący projektowania lub mieszkania. Gdy tworzysz więcej treści i przyciągasz więcej linków, wyszukiwarki postrzegają Twoją witrynę jako bardziej autorytatywną, a Twoje rankingi się poprawiają.