Najczęstsze pytania nt. usług content marketingowych
dla małych i średnich firm (MŚP)
Czym jest dostęp do content managera?
To unikalna w Polsce usługa polegająca na stałym kontakcie z content managerem, który zobowiązany jest do obsługi Twojej firmy w zakresie content marketingu (czyli marketingu treści internetowych). Content manager jest członkiem zespołu redakcyjnego na czele którego stoi redaktor oraz chief content manager (redaktor naczelny). W zespole jest również korektor językowy.
Dlaczego dostęp do content managera w usłudze „content marketing w pakiecie” trzeba wykupić aż na rok?
Bo tylko w długim terminie, podobnie jak działania SEO (pozycjonowanie w Google), można zobaczyć efekty tego rodzaju strategii promocyjnej.
To naprawdę działa?
Zastanawiasz się czy tego typu taktyki promocyjne (artykuły, komentarze, poradniki, animacje czy podawanie stron do obcych stron www, czyli portale typu curation) naprawdę mają sens? Już 92 proc. amerykańskich firm stosuje content marketing. 80% woli otrzymywać informacje od firm w formie ciekawych artykułów, nie zaś w formie reklamy. Pamiętaj, dziś liczą się angażujące treści i kontekst w jakim Twoja firma istnieje w sieci, a nie nachalność. Ludzie mają dość tradycyjnej reklamy: ulotek, folderów, banerów i haseł „kup”, „drugi produkt za pół ceny”, „sprawdź, a poczujesz się jak w raju”. Chcą sami Cię znaleźć! A zatem content marketing naprawdę działa! Content marketing w połączeniu z taktykami tzw. inbound marketingu (dystrybucja w social mediach, strony docelowowe, czyli tzw. landing pages itp.). Tego typu usługi tworzą nasze usługi pakietowe. Gdyby content marketing nie dawał efektów, nie stosowałyby go największe firmy od Coca Coli (zobaczy przykład ich content marketingowego portalu: http://www.coca-colacompany.com/ przez Forda po Google).
Czy content marketing jako formę promocji może stosować każda firma?
Tak. Nieważne czy tworzysz małą, średnią, czy dużą firmę, czy jesteś marketerem znanego brandu, czy właścicielem klinik lecznicznych w całej Polsce czy prowadzisz zakład samochodowy w małym miasteczku. W każdym przypadku możesz wykorzystywać taktyki content marketingowe. Warto pamiętać, że dziś, gdy content marketing jest mało popularny, działa on świetnie. Gdy się spopularyzuje Twój raport, infografika czy film zaczną konkurować z dziesiątkami innych. Zatem tym bardziej, jeśli tworzysz małą firmę, skorzystaj z unikalnej szansy wypromowania się! Daj się zauważyć! Pokaż czym się wyróżniasz, jakie są przewagi Twojego biznesu, wyprzedź rynek swoimi pomysłami na treści .
Czy content marketing to nie jest moda i czy dostanę jakieś gwarancje efektów?
Owszem internet rządzi się modami, ale wpływ na internetowe trendy mają głównie algorytmy Google i FB. Ostatnie zmiany tych firm skupiają się na ulepszaniu tych algorytmów tj. promują dobrych producentów treści. Zmiany idą cały czas w tym kierunku – algorytmy gigantów są stale ulepszane, by docierać poprzez wyszukiwarkę do treści, których poszukujący rzeczywiście potrzebuje. Zatem trend na pewno utrzyma się przez kilka najbliższych lat, jeśli nie dłużej. Gwarancja to wzrost liczby wejść na twoją stronę! Jeśli jej nie zobaczysz, po 3 miesiącach możesz odstąpić od umowy. Warto jednak pamiętać, że content marketing to nie tylko wejścia na stronę, ale przede wszystkim wizerunek – wizerunek firmy użytecznej, eksperckiej, będącej na czasie, nowoczesnej, nie wciskającej Ci produktów i usług „na siłę”. I pamiętaj, Ci, którzy tworzyli unikalne treści rok, dwa lata temu, dziś zaczynają zbierać żniwo – nawet sami dziwią się skąd klienci ich znaleźli. Ich klienci mówią dziś tylko: „chyba z internetu”. Tak właśnie działa content marketing – najlepsze efekty widzisz po wielomiesięcznej inwestycji!
Jak content marketing wykorzystywać w praktyce?
Załóżmy, że chcesz jako biuro podróży sprzedać wycieczkę.
Przykład 1: Tworzysz tzw. landing page, czyli dedykowaną stronę poświęconą tylko temu produktowi. Następnie dystrybuujesz ją w social mediach i na forach, po czym „zbierasz wejścia” od osób zainteresowanych ofertą. Na tzw. landing page’u możesz dać dodatkowy folder, infografikę lub film poświęcony regionowi, do którego organizowana jest promowana wycieczka. W zamian prosisz o uzyskanie e-maila lub telefonu. Klienci chętni poznania szczegółów swojego urlopu, pobierają dany materiał, oddając Ci kontakt do siebie. W przyszłości kontakt (mail, telefon, profil na FB) będziesz mógł wykorzystać oferując danej osobie kolejnego landing page’a lub promocję.Załóżmy, że chcesz jako sklep internetowy z dotychczasowych klientów zbudować bazę tych lojalnych.
Przykład 2: Tuż po zakupie dowolnego produktu i sfinalizowaniu transakcji dajesz klientowi do pobrania ciekawe opracowanie z dziedziny, która go interesuje (np. sprzedając płytki ceramiczne, dajesz infografikę nt. dekorowania domu i praktyczne porady nt. kładzenia płytek). Budujesz w ten sposób wizerunek firmy kompetentnej, eksperckiej i przede wszystkim użytecznej. Zapadasz w ten sposób w pamięć! Klienci zaczynają Cię polecać!
Czy zamiast kupować usługi content marketingowe nie lepiej samemu zająć się przygotowywaniem atrakcyjnych treści na stronę, social media czy bloga?
Nie ma to najmniejszego sensu. Zajmij się tym na czym znasz się najlepiej. Zajmij się więc zarządzaniem swoim biznesem, a nie pisaniem i wymyślaniem scenariuszy filmowych czy artykułów! Osoby niewprawne w produkcji contentu – nawet jeśli kilka razy przygotują wpis na bloga lub portal społecznościowy, stracą na tej czynności kilka razy więcej czasu niż robiliby to doświadczeni content managerzy. Ponadto jako właściciel lub pracownik firmy nie masz dystansu do tego co dziś w świecie internetowych treści się dzieje. Pamiętaj, każdego dnia w sieci produkowane są miliardy słów. Wszystkie trzeba monitorować specjalistycznymi narzędziami i na bieżąco śledzić „co w trawie piszczy”. Uważasz, że masz treści unikalne i unikalną wiedzę? Ok. Opowiedz o niej twojemu content managerowi, umawiajcie się co tydzień na wywiady, na podstawie których on będzie tworzył treści na stronę Twojej firmy. Zrobi to profesjonalniej od Ciebie i szybciej (a zatem stracisz mniej godzin na prowadzenie swojego biznesu) . Jeśli jednak masz konkretny pomysł na ciekawą treść na twoich stronach www, daj znać swojemu content managerowi. On Twój pomysł zapewne udoskonali. Ubierze w lepszą formę, dołoży research do tematu itp.
Czy można kupić content na sztuki, czy to się opłaca?
Nie, ale w ramach testowania nowych technik promocyjnych możesz z takiej oferty skorzystać. Ponadto w opcji „content na sztuki” znajdziesz wiele ciekawych pojedynczych form contentu, którymi czasami możesz dodatkowo uzupełniać swoje działania content marketingowe. Content na sztuki znajdziesz tutaj. Dodatkowo jeśli chcesz skorzystać z innych form contentu do promocji w ramach pakietu, powiedz o tym w trakcie rozmowy z naszym przedstawicielem. Jesteśmy gotowi na drobne zmiany w zawartościach pakietów przed podpisaniem umowy!
Czy mogę zamówić pakiet lub pojedyncze treści, a ich dystrybucją w newsletterach, na blogu czy w social mediach zająć się samemu?
Tak, choć takie rozwiązanie jest mniej opłacalne kosztowo. Ponadto pamiętaj, że najlepiej, gdy promocją treści zajmuje się osoba, która treść tą tworzy. Doskonale wie gdzie ją promować, bo sama dany materiał przygotowywała. Sednem jest skoordynowanie kreacji treści i jej promocji. Ważna jest tu też często szybkość reakcji na bieżące wydarzenia, a co więcej, istotne jest, aby osoba tworząca treść analizowała ją. Wówczas może na bieżąco poprawiać jakość opracowywanych materiałów. Rozdzielanie producenta od dystrybutora w tej branży nie ma sensu!
Gdzie jeszcze mogę znaleźć więcej informacji o content marketingu?
http://nowymarketing.pl/t/1064,content-marketing – tu wiedza nt. content marketingu, m.in. o przewadze nad pozycjonowaniem (SEO)
http://interaktywnie.com/okiem-eksperta/quo-vadis-…- tutaj o prognozach dla content marketingu.
http://contentmarketinginstitute.com/ – międzynarodowa organizacja skupiająca znawców content marketingu. Mnóstwo wiedzy!
http://interaktywnie.com/okiem-eksperta/tak-sie-tw… – tak to robi najlepsi 🙂
http://leadbullet.pl/, http://mediapolis.com.pl/, They, http://www.eagleway.pl/, http://agencjawhites.pl/, http://sagomedia.pl – to nasza konkurencja. Zajrzyjcie do niej, i do nas.
W czym jesteście lepsi od konkurecji?
Zaufaj intuicji, póki content marketing nie stał się jeszcze masowy.
W odpowiedzi na hasło „content marketing in Europe”, Google generuje relatywnie niewielką liczbę – 178 mln rekordów. Z kolei, wpisując w Google „content marketing in USA” otrzymamy aż 748 mln rekordów, w dodatku bogatych w wysokiej jakości content.