Przeszkody dla rynku
Czynniki takie jak wysoki koszt instalacji, magazynowanie i urządzenia do konwersji energii, oraz niska wydajność modułu fotowoltaicznego, wydaje się powinny hamować rozwój tego rynku. Jest jednak zupełnie inaczej. Oczekuje się, że wzrost zapotrzebowania na energię odnawialną i zła reklama paliw kopalnych stworzą lukratywne możliwości ekspansji rynkowej dla paneli fotowoltaicznych.
Globalny rynek fotowoltaiczny jest podzielony na segmenty w oparciu o technologię, system, zastosowanie i region. W zależności od technologii globalny rynek fotowoltaiczny jest podzielony na:
- zastosowanie filmu (kadmu, disiarczek miedziowo-galowy, krzem
- mono SI
- multi SI
W zależności od zastosowania mamy podział na:
- przemysłowy
- mieszkaniowy
- komercyjny
Podział regionalny rynku
- Ameryka Północna (USA, Kanadzie i Meksyku),
- Europia (Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania i reszta Europy),
- Azja i Pacyfik (Chiny, Indie, Japonia, Korea Południowa, Tajlandia , Australii i pozostałej części Azji i Pacyfiku) oraz
- LAMEA (Chile, Republika Południowej Afryki, Turcja i pozostałe regiony LAMEA).
Główni kluczowi gracze działający w branży fotowoltaicznej to firmy:
- Abengoa,
- Acciona,
- Canadian Solar,
- First Solar,
- JA Solar Co., Ltd.,
- Renesola,
- Sharp Corporation,
- Tata Power Solar Systems Ltd.,
- Trina Solar
- Wuxi Suntech Power Co.,
- Kaneka Corporation,
- Kyocera Corporation,
- Mitsubishi Electric Corporation,
- Panasonic Corporation i
- Jinko Solar.
Ci główni gracze stosują różne strategie, takie jak współpraca, partnerstwo, wprowadzanie produktu na rynek, joint venture, umowy i przejęcia, aby pozostać konkurencyjnym na rynku globalnym. Należy wziąć pod uwagę, że koszty wytworzenia poszczególnych elementów instalacji fotowoltaicznych spadają.