SMS Marketing jest świetnym sposobem na zdobywanie kontaktu z klientami i budowanie zaufania. Od czego zacząć generowanie leadów poprzez SMS?
Wyróżnia się wiele różnych sposobów na wykorzystanie SMSów w swojej firmie, jako źródła generowanych leadów, ale znalezienie tego odpowiedniego do naszej strategii może zająć trochę czasu.
Niezależnie, czy zależy Ci na wysyłaniu automatycznych wiadomości masowo, czy chcesz mieć większą kontrolę nad tym, jakie treści są wysyłane, w tym artykule omówimy wszystkie tematy, które są związane z SMSami jako narzędziem do lead generation w 2021.
Zastanawiasz się czy SMS marketing jest odpowiednim narzędziem do generowania leadów w Twojej strategii marketingowej, ale nie wiesz co to może oznaczać, i nie wiesz czego się spodziewać?
SMS marketing
SMS oznacza usługę Short Message Service, to znaczy krótką wiadomość tekstową. Obecnie większość internautów korzysta z telefonów komórkowych i pozostałych urządzeń przenośnych, a aż 60% wyszukiwań w wyszukiwarce Google odbywa się za pośrednictwem smartfonów. Dlatego włączenie SMS marketingu do swoich działań może być efektywne, zwłaszcza, że najczęściej używaną usługą do przesyłania danych jest SMS.
SMS marketing jako strategia marketingowa ma sens, ponieważ może dać Twojej firmie przewagę konkurencyjną, ponieważ odbiorcy wysyłanego powiadomienia SMSem nie muszą być podłączeni do Internetu.
Zaletą SMS marketingu jest także fakt, że SMSy bezpośrednio trafiają do odbiorcy, nie gubią się wśród SPAMu. Jest to jedna z najtańszych form komunikacji z klientami.
SMS lead generation
Generowanie leadów poprzez SMS marketing jest strategią, z której korzysta każda większa firma, która potrzebuje klientów. Firmy te korzystają z SMS lead generation, ponieważ ta forma marketingu skutecznie łączy ich z potencjalnymi klientami.
Generowanie leadów poprzez SMS marketing jest skutecznie głównie z poniższych branżach i agencjach:
Agencje pracy
Agencje pracy wykorzystują wysyłane SMSy do kontaktu z osobami, które poszukują pracy. Takie agencje używają także SMSów do wysyłania zaproszeń na rozmowy wykwalifikowanym kandydatom. SMSy pozwalają także na informowanie kandydatów o aktualnym przebiegu procesu rekrutacji.
Agencje nieruchomości
Większość z agencji zajmujących się nieruchomościami, korzysta z SMS marketingu, żeby ułatwić zainteresowanym uzyskanie większej ilości informacji o interesujących ich nieruchomościach.
Używają również SMSów do zbierania danych kontaktowych swoich potencjalnych klientów. Po zebraniu informacji kontaktowych agenci wysyłają SMSem przypomnienia o drzwiach otwartych, spotkaniach i inne ważne informacje do potencjalnych klientów.
zarządzanie wydarzeniami
Menagerowie wydarzeń używają SMSów, żeby zwiększyć frekwencję na organizowanych wydarzeniach. SMS marketing pomaga im w promowaniu sprzedaży biletów, oraz w uzyskaniu tzw. feedbacku po zakończeniu wydarzenia.
Agencje reklamowe
Agencje reklamowe , które zajmują się reklamą, również wykorzystują SMS marketing, żeby kampanie ich klientów, były skuteczniejsze i generowały więcej leadów. Zwykle dodają krótki kod do wiadomości, który zbierze przydatne dane klienta, które można następnie wykorzystać do remarketingu.
Generowanie leadów poprzez SMS pomaga znaleźć osoby, które są zainteresowane Twoją firmą, a wysyłając odpowiednie treści, możesz zmienić ich w stałych, płacących klientów.
Poznaj także inne sposoby na generowanie leadów