Generowanie leadów
Bardzo ważne jest przyjęcie silnej strategii generowania leadów, ponieważ gwarantuje ona sukces Twojemu zespołowi sprzedaży, a także generuje przychody.
Dlatego zanim zaczniesz faktycznie wysyłać wiadomości tekstowe, powinieneś zapoznać się z podstawami lead generation i marketingu SMS-owego.
Poniższe kroki w tym szczegółowym przewodniku po generowaniu leadów SMS przyniosą ogromne korzyści.
1. Zbieraj i importuj istniejące leady
Najpierw musisz zebrać potencjalnych klientów za pomocą formularzy subskrypcji, CTA i innych sposobów zbierania danych o potencjalnych klientach.
A jeśli masz już listę zakwalifikowanych leadów i masz również wyraźne pozwolenie na wysyłanie im SMS-ów, powinieneś zaimportować te leady na wybraną platformę do wysyłania SMS-ów. (SMS marketing)
2. Pozyskuj leady za pomocą krótkiego kodu i słowa kluczowego
Umieść krótki kod SMS, który może być pięcio- lub sześciocyfrowym numerem telefonu w widocznych miejscach na swojej stronie.
Umieść również słowo kluczowe, które jest słowem lub frazą, którą potencjalny potencjalny klient może wysłać SMS-em na Twój krótki kod, aby wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości, w jak największej liczbie miejsc. Upewnij się, że pojawiają się na stronie głównej Twojej witryny, stronach docelowych, reklamach cyfrowych, postach społecznościowych, wizytówkach i wykazach Google
3. Dodaj formularze internetowe do swojej strony głównej
Formularze internetowe są bardzo ważne w procesie generowania potencjalnych klientów i nie musisz być programistą, aby dodać formularz rejestracji internetowej do swojej witryny.
Istnieje wiele platform online, które pozwalają importować niestandardowe kody formularzy rejestracyjnych i umieszczać je w witrynie. Inni opracowują wtyczki lub narzędzia innych firm do implementowania formularzy rejestracyjnych w Twojej witrynie.
Te formularze internetowe służą do gromadzenia danych kontaktowych odwiedzających witrynę. Które następnie będziesz używać do łączenia się z nimi i aktualizowania ich za pomocą wiadomości tekstowych.
4. Skonfiguruj automatyczną odpowiedź
Nie jest możliwe, abyś przez cały czas był aktywny online. Twoja obsługa klienta może obsługiwać wielu potencjalnych klientów na raz, podczas gdy więcej może być wstrzymanych.
Czasami potencjalni klienci próbują skontaktować się z Tobą, gdy jesteś nieobecny, zajęty lub śpisz. Jeśli im się nie powiedzie, mogą się zniechęcić i szukać alternatyw. To może sprawić, że stracisz takich potencjalnych klientów na rzecz konkurencji.
Nie pozwól, aby jeden ołów prześlizgnął się przez twoje palce. Zamiast tego skonfiguruj automatyczną odpowiedź, która będzie wysyłana, gdy tylko ktoś napisze Twoje słowo kluczowe.
Możesz nawet wykorzystać tę automatyczną odpowiedź jako okazję do przedstawienia siebie, nowych produktów, usług, a nawet przesłania przydatnych informacji.