Przeczytaj pierwszą część artykułu dotyczącą generowania leadów za pomocą SMS marketingu. Jak zdobyć klientów poprzez SMS Marketing, cz.1
Pielęgnuj leady za pomocą autoresponderów SMS
Pielęgnowanie potencjalnych klientów wymaga czegoś więcej niż tylko korzystania z automatycznych odpowiedzi. Musisz skonfigurować autorespondery, które są wcześniej zaplanowanymi wiadomościami tekstowymi, które będą wysyłane automatycznie na podstawie zaplanowanej daty, która może nastąpić po kilku dniach, tygodniach lub miesiącach.
Auto-respondery SMS mogą być używane do wysyłania dodatkowych zasobów do Twojego potencjalnego klienta lub dalszego edukowania użytkowników na temat Twoich usług. Mogą również służyć do oferowania bezpłatnych wersji próbnych Twoich produktów.
Dowiedz się więcej: Generowanie leadów
Kwalifikuj leady z gromadzeniem danych
Wiadomości tekstowe to coś więcej niż tylko narzędzie do przesyłania informacji, mogą służyć również do zbierania informacji.
W procesie nawiązywania komunikacji z potencjalnymi potencjalnymi klientami skorzystaj z funkcji zbierania danych, aby poprosić o więcej informacji, takich jak imię, nazwisko, adres e-mail i inne.
Segmentuj swoich klientów
Powinieneś sprawić, aby Twoje wiadomości tekstowe były wysoce ukierunkowane, grupując odbiorców na podstawie danych, które otrzymujesz od potencjalnych klientów.
Aby to osiągnąć, należy tworzyć segmenty na podstawie pól domyślnych, takich jak data, akceptacja lub pola niestandardowe, takie jak status zatrudnienia, lokalizacja i inne.
Twoi klienci będą zwracać uwagę tylko na to, co obejmuje ich specjalne potrzeby, dlatego powinieneś używać segmentacji, aby kierować reklamy tylko na te, które mogą znaleźć wartość w Twojej ofercie. Twórz różne listy klientów, aby wysyłać im informacje, które będą dla nich najbardziej cenione. (patrz: lejek marketingowy)
Spersonalizuj swoje wiadomości
Potencjalni klienci najprawdopodobniej będą angażować się w spersonalizowane wiadomości tekstowe.
Dlatego korzystaj z informacji zebranych za pomocą zbierania danych, aby automatycznie dostosowywać swoje teksty. Aby łatwo to zrobić, umieść imię kontaktu na początku tekstu.
Dołącz odpowiednie linki do formularzy
Upewnij się, że w SMS-ie znajdują się odpowiednie linki, używając narzędzia do skracania linków, aby skrócić linki do stron internetowych. Po skróceniu linków można je teraz wstawić do.
Stwórz silne wezwanie do działania
Upewnij się, że każda wysyłana wiadomość ma zwięzłe wezwanie do wszystkich. I upewnij się, że Twoi potencjalni klienci rozumieją wartość, którą oferujesz. Następnie powinieneś chcieć dać im jasny następny krok.
Powinieneś powiedzieć potencjalnym klientom, co mają robić, używając wyraźnego wezwania do działania. Zanim wyślesz wiadomość tekstową, poświęć chwilę na zastanowienie się, jaki jest ostateczny cel Twojej komunikacji i dołącz wezwanie do działania, które poprowadzi potencjalnych klientów do osiągnięcia tego celu
Korzystaj z analiz, aby mierzyć swoje wyniki
Większość platform hostingowych SMS jest wyposażona w narzędzie analityczne, które pozwala zagłębić się w Twoje kampanie, dzięki czemu możesz dowiedzieć się więcej o tym, co działa dla Ciebie, a co nie. Dowiedz się, które wiadomości tekstowe mają wyższe współczynniki klikalności i wykorzystaj te informacje, aby dostosować swoje teksty w przyszłości.
Zintegruj SMS-y z istniejącym CRM
System CRM (Customer Relationship Management) to narzędzie ułatwiające zarządzanie danymi klientów. Dostarcza również praktycznych spostrzeżeń, integruje się z mediami społecznościowymi i ułatwia komunikację w zespole.
System CRM pomaga firmom aktualizować dane kontaktowe klientów, śledzi każdą interakcję z klientem i zarządza kontami klientów. To narzędzie zostało specjalnie zaprojektowane, aby pomóc firmom poprawić relacje z klientami.