Reklamodawcy Facebooka mają do wyboru mnóstwo opcji kierowania i kampanii.
Chociaż dostęp do ogromnej różnorodności opcji reklamowych jest spełnieniem marzeń marketera, może również sprawić, że rozpoczęcie pracy będzie trudnym zadaniem.
Dowiedz się jak pozyskać klientów
Rodzaje reklam na Facebooku
Reklamy graficzne
Reklamy graficzne na Facebooku lub reklamy fotograficzne, jak niektórzy je nazywają, zawierają nieruchomy obraz i towarzyszącą mu kopię oraz wezwanie do działania (CTA). Możesz używać wzmocnionych postów lub tworzyć dedykowane reklamy dla reklam graficznych na Facebooku. Wielu reklamodawców e-commerce używa reklam graficznych do promowania produktu i dołączania linku do strony produktu.
Reklamy wideo
Reklamy wideo na Facebooku są bardzo podobne do reklam graficznych, a różnica polega na formacie treści. Reklamy wideo zawierają grafikę wideo lub ruchomą, a reklamy graficzne to zdjęcia lub grafiki. Możesz tworzyć reklamy wideo na Facebooku lub zwiększać organiczne posty, które zawierają wideo.
Reklamy Instant Experience
Facebook Instant Experiences (dawniej Canvas) to pełnoekranowe, multimedialne typy reklam, które dostarczają odbiorcom bogatej zawartości. Błyskawiczne doświadczenia obejmują wiele funkcji i możliwości innych typów reklam na Facebooku — użytkownicy mogą przeglądać obrazy, oglądać filmy, przewijać karuzele, klikać, aby przejść do oznaczonych produktów, a nawet przechylać, aby przesuwać pod różnymi kątami.
Instant Experiences to bardzo angażujący typ reklamy na Facebooku, który wykorzystuje kombinację zasobów, aby stworzyć wciągające wrażenia użytkownika. W wielu przypadkach możesz wykorzystać obrazy i filmy, które utworzyłeś dla innych typów reklam na Facebooku, a następnie wykorzystać je w pakiecie Instant Experiences. To świetny sposób na maksymalne wykorzystanie inwestycji w reklamy na Facebooku.
Ankiety
Ankiety Facebooka pozwalają na badanie grupy docelowej za pomocą pytania, oferując im dwie odpowiedzi do wyboru. Ten typ reklamy na Facebooku jest ogólnie skuteczny w zwiększaniu zaangażowania wśród obecnych odbiorców, a także w generowaniu świadomości marki wśród nowych potencjalnych klientów.
Dowiedz się też: jak zdobyć klientów przez SMS Marketing
Reklamy karuzelowe
Reklamy karuzelowe na Facebooku zawierają do 10 obrazów lub filmów w formacie, który użytkownicy mogą kliknąć. Każdy obraz lub film może mieć unikalny link, więc jest to świetny typ reklamy na Facebooku, jeśli na przykład promujesz kolekcję produktów.
Możesz również połączyć je wszystkie z tym samym adresem URL, co sprawdza się dobrze, jeśli promujesz jeden produkt, ale chcesz podkreślić różne funkcje.
Możesz ustawić kolejność swoich zdjęć i filmów lub pozwolić algorytmowi Facebooka zrobić to za Ciebie, ustawiając je w kolejności, która generuje najwięcej konwersji.
Poznaj też: IT Investments