Przed przeczytaniem poniższego artykułu o strategiach generowania leadów zapoznaj się z pierwszą częścią!
Płatne reklamy
Mogłeś też się z tym spotkać. Podczas wyszukiwania konkretnego produktu w Internecie, reklamy podobnego produktu zaczynają pojawiać się w przeglądanych witrynach, mediach społecznościowych, z których korzystasz i nie tylko. Dzieje się tak, ponieważ marketerzy wyświetlają płatne reklamy na różnych kanałach i urządzeniach w oparciu o Twoje preferencje i zainteresowania na rynku. Pamiętaj jednak, że każda platforma ma swoją unikalną osobowość odbiorców.
Na przykład ludzie korzystają z Facebooka i Instagrama w celach rozrywkowych. Dlatego jeśli Twoja marka sprzedaje odzież, kosmetyki, produkty związane z podróżami, to te kanały są najlepsze dla reklam. Z drugiej strony ludzie używają LinkedIn głównie do profesjonalnego networkingu. Dlatego reklamowanie pakietu wakacyjnej wycieczki może nie generować tylu potencjalnych klientów. Ale jeśli interesujesz się biznesem, możesz reklamować swoje kursy na LinkedIn.
Zoptymalizuj stronę internetową
Twoja witryna i strony docelowe odgrywają znaczącą rolę w każdej strategii lead generation. Gorsze strony internetowe mogą być powodem, dla którego nie generujesz leadów zgodnie z oczekiwaniami. Twoje strony internetowe i strony docelowe powinny być najlepsze – zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym.
Musisz zadbać o czas wczytywania witryny, estetykę, taką jak możliwość poruszania się po niej przez klientów, czy zawiera ona wyraźne wezwanie do działania i nie tylko. Te punkty są kluczowe, ponieważ stracisz, jeśli potencjalny klient kliknie Twoją reklamę i opuści witrynę bez żadnej aktywności.
Korzystanie z wysokiej jakości obrazów, w tym wezwań do działania, zawierających tylko trafne i zaktualizowane treści oraz dowody społecznościowe, takie jak recenzje klientów, mają kluczowe znaczenie dla Twojej witryny.
Słuchaj potrzeb klientów
Social listening to nie podsłuchiwanie. To słuchanie klientów, którzy mają opinię na temat Twojego produktu/usługi lub Twojej marki.
Jeśli znasz opinie klientów, możesz odpowiednio ulepszyć swój produkt. Powiedzmy, że dany produkt staje się popularny wśród nastolatków, wtedy możesz strategicznie dostosować marketing do tych grup.
Jest jeszcze jedna korzyść z social listeningu. Możesz zidentyfikować swoich konkurentów i czy plotki doprowadziły do negatywnego postrzegania marki. Wiedząc o tym, możesz podjąć środki kontroli szkód.
Jeśli chodzi o generowanie leadów B2C, możesz kontaktować się z ludźmi w mediach społecznościowych, odpowiadać na ich pytania i budować zaufanie do swojego produktu.