Chcesz poznać większą ilość strategii lead generation? Zapoznaj się z pierwszą i drugą częścią artykułów o generowaniu leadów B2C.
Promuj krzyżowo e-mail marketing i media społecznościowe
Możesz mieć różne zestawy odbiorców na swojej liście e-mailowej i w mediach społecznościowych. Szanse, że Twoi odbiorcy na każdej z platform następują po sobie, są mniejsze. Wskazuje również, że jeśli Twój potencjalny klient nie odpowiada Ci na e-maile, możesz skontaktować się z nim za pośrednictwem mediów społecznościowych.
W tym miejscu może pomóc promocja krzyżowa. Pominięcie promocji krzyżowych oznacza utratę szans sprzedaży. Promocja krzyżowa prowadzi do wzrostu liczby klientów i pomaga w powiększaniu grona odbiorców.
Istnieje kilka metod łączenia tych platform. Najczęstsze są przyciski udostępniania społecznościowego i linki do subskrypcji. Twoje zespoły ds. marketingu e-mailowego i mediów społecznościowych mogą współpracować w celu opracowania interaktywnych treści dla odbiorców. Wiele osób uważa, że większa liczba obserwujących w mediach społecznościowych powinna oznaczać więcej biznesu. Jednak liczba tutaj nie oznacza większej liczby leadów. Ale tak, ważne jest, jak bardzo Twoi obserwatorzy są zaangażowani w Twoje produkty.
Zainwestuj w analitykę
Być może zauważyłeś, że czasami Twoja witryna ma dużą liczbę odwiedzających, ale współczynnik konwersji jest mniejszy. Teraz możesz nie znać przyczyny tego. Powodów, dla których nie masz wystarczającej liczby potencjalnych klientów, może być kilka. Niektóre z nich to:
- Czy odwiedzający nie mogą poruszać się po witrynie?
- Czy trafiają na nietrafne strony?
- Ile osób opuściło stronę bez żadnych działań?
- Czy opisy Twoich produktów są niejasne?
- Czy brakuje CTA?
Analityka może być bardzo przydatna do identyfikacji tych luk. Ponadto nie musisz przeszukiwać tysięcy wierszy arkuszy Excela, aby uzyskać sensowny wgląd.
Wystarczy pomyśleć o wskaźnikach przydatnych dla Twojej firmy. Jak na przykład:
- Jakie są czynniki, które mogą wpływać na generowanie leadów?
- Jakie są źródła, które przynoszą Ci więcej leadów?
- Co możesz zrobić, aby zwiększyć liczbę leadów z tych źródeł?
Analityka w narzędziach CRM może pomóc w uzyskaniu szczegółowych informacji gotowych do podjęcia decyzji bez konieczności zmagania się z arkuszami Excela i filtrami. Dlatego możesz wykonać właściwy ruch w swoich strategiach generowania leadów.
Chatboty
Chatboty z funkcjami NLP (Natural Language Processing) mogą rozmawiać z klientami takimi jak ludzie. Uwalnia zespoły sprzedaży i marketingu od skomplikowanych zadań i zbiera wymagania/problemy klientów w ich imieniu. W ten sposób umożliwiając zrozumienie potrzeb klientów i świadczenie im doskonałej obsługi.
Badania klientów pokazują, że ludzie czasami wahają się przed wypełnieniem formularza w Twojej witrynie. Ale wygodnie rozmawiają z botem, aby uzyskać natychmiastowe odpowiedzi na ich pytania. Dlatego inwestycja w chatboty może pomóc w zwiększeniu liczby leadów w zaciszu swoich klientów.
Podsumowanie
Pozyskiwanie leadów B2C wcale nie jest skomplikowane. Niezawodne źródło nowych leadów ma kluczowe znaczenie dla Twojego biznesu. Wybrane przez Ciebie pomysły na generowanie leadów stanowią podstawę dla przyszłości Twojej firmy. Zastosuj powyższe metody i postępuj zgodnie z dobrze zaplanowaną strategią poprawy generowania leadów.