Treści, które sprawdzają się w SEO i content marketingu

Podejście „starej szkoły” do tworzenia treści polegało na próbie zadowolenia wyszukiwarek. Oznaczało to robienie potencjalnie spamerskich rzeczy, takich jak umieszczanie docelowego słowa kluczowego w treści w jak największym stopniu i publikowanie jak największej liczby artykułów (niezależnie od jakości). Przez lata ten sposób myślenia skłaniał marketerów do tworzenia artykułów zawierających słowa kluczowe, które nie były zbyt wartościowe ani wysokiej jakości.

Dowiedz się też jak pozyskać klientów 

Po tym, jak Google wydało aktualizację algorytmu Panda , wiele witryn o niskiej jakości z treścią zbudowaną wyłącznie dla wyszukiwarek straciło swoje rankingi (a następnie ruch).

Powodem tego jest to, że Google chce mieć pewność, że witryny, które wyświetla w wynikach wyszukiwania, oferują wartość. Aby spełnić ten standard, musisz najpierw pisać dla ludzi, a nie robotów.

Oznacza to odejście od pisania treści skoncentrowanych na słowach kluczowych. Zamiast tego Twoim celem powinno być tworzenie treści na określone tematy, mając na uwadze czytelnika.

Na przykład spójrz na ten artykuł o wegańskich przepisach. Treści skoncentrowane na starej szkole SEO wymuszałyby w całym artykule wyrażenie „przepisy wegańskie”, aby upewnić się, że wyszukiwarki wyraźnie wiedzą, na jakie słowo kluczowe autor chce się pozycjonować.

Ponieważ jednak autor skupił się na dostarczaniu wartościowej treści zamiast słów kluczowych, fraza jest wymieniana tylko dwukrotnie i tylko wtedy, gdy ma to sens.

Przejście od pisania „treści SEO” do treści tematycznych jest w rzeczywistości dość proste. Po ustaleniu głównego tematu zastanów się, co chciałby zobaczyć czytelnik szukający treści na ten temat.

Na przykładzie przepisów wegańskich artykuł był tylko listą przepisów. To jest dokładnie to, czego szuka ktoś, kto szuka tego tematu, więc artykuł jest bardzo trafny i plasuje się na pierwszej stronie Google.

Niektóre ze starych najlepszych praktyk SEO dla treści nadal mają jednak zastosowanie. Na przykład słowa kluczowe są nadal ważne, ale zmienił się sposób ich kierowania. Zamiast próbować wymuszać słowa kluczowe w treści, używaj ich w naturalny sposób.

Nie przejmuj się używaniem słowa kluczowego określoną liczbę razy i zdaj sobie sprawę, że możesz używać odmian docelowego słowa kluczowego. Na przykład, jeśli Twoim głównym słowem kluczowym było obserwacja ptaków, możesz również wymienić podobne frazy, takie jak:

Obserwatorzy ptaków
Zegarek ptaków
Obserwowanie ptaków

Jednym z obszarów, w którym powinieneś podjąć świadomy wysiłek, aby uwzględnić docelowe słowo kluczowe, jest tytuł meta treści. Tytuł meta to tekst, który pojawia się u góry karty przeglądarki internetowej, a także w wynikach wyszukiwania. Więcej informacji o tym, jak meta tytuły są wykorzystywane do SEO, znajdziesz w naszym artykule Jak zwiększyć ruch w sieci, szpiegując konkurencję.

Zobacz też: apartamenty na wynajem Wrocław

Twój metatytuł bezpośrednio wpływa na content marketing i SEO. W przypadku marketingu treści Twój metatytuł zachęci ludzi do kliknięcia Twojego artykułu w wynikach wyszukiwania w porównaniu z konkurencją. Musi wyjaśniać, o czym jest strona i być na tyle interesująca, aby zachęcić ludzi do kliknięcia.

W przypadku SEO boty wyszukiwania polegają na Twoim metatytule, aby określić, o czym jest Twój artykuł/strona, dlatego ważne jest, aby umieścić tutaj słowo kluczowe. Ale staraj się unikać upychania słów kluczowych. Twój tytuł meta powinien być nadal czytelny, jak każdy inny nagłówek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *