1. Pomaga w dotarciu do grupy docelowej.
Pierwszym i najważniejszym powodem zastosowania SMS-ów do generowania leadów jest to, że łatwiej i szybciej dotrzeć do rzeczywistych odbiorców w porównaniu z e-mailem.
Szanse, że potencjalni klienci otworzą i przeczytają SMS-y po dostarczeniu na ich telefony, są znacznie wyższe niż w przypadku e-mail marketingu. Według MailChimp, współczynnik otwarć wiadomości e-mail wynosi średnio około 21%. A dla innych działań marketingowych i reklamowych jest to około 17%.
Mimo że w porównaniu z mediami społecznościowymi, innymi tradycyjnymi technikami reklamowymi, poczta e-mail jest w rzeczywistości najsilniejsza. Na platformie Facebook media społecznościowe osiągają zero, podczas gdy Twitter nie generuje ruchu w żaden znaczący sposób.
Marketing oparty na SMS-ach jest kanałem odnoszącym znaczące sukcesy, którego wskaźniki otwarć wynoszą średnio 95% lub nawet więcej w porównaniu ze wszystkimi innymi kanałami, które upadają.
Jeśli firma rzeczywiście chce, aby jej komunikacja marketingowa skuteczniej docierała do potencjalnych i klientów, najlepszym rozwiązaniem jest inwestowanie w generowanie leadów SMS.
2. Pomaga oddzielić odbiorców i dotrzeć do nich z odpowiednimi komunikatami.
Twoi potencjalni klienci mają różne zainteresowania i znajdują się również na różnych etapach swojej podróży zakupowej.
Dlatego muszą być dzieleni na różne segmenty, aby uniknąć pomyłek i docierać do nich wyłącznie z wiadomościami, które są istotne dla ich zainteresowań
Po uważnym obserwowaniu ich zachowań i kategoryzowaniu ich na osobnych listach, możesz wysyłać docelowe smsy i oferty do określonych grup.
Upewnij się, że SMS jest krótki, obiektywny i podsumowuje Twój cel. Nie chcesz wysyłać mylących wiadomości, które są nie na miejscu, trudne do zinterpretowania i nie mają żadnego sensu.
Wysyłanie SMS-ów to natychmiastowy sposób komunikacji, co oznacza, że Twoi potencjalni klienci nie będą mieli czasu na długie czytanie.
Chociaż kategoryzację potencjalnych klientów można również przeprowadzić za pośrednictwem poczty e-mail, wyższy współczynnik otwarć wiadomości tekstowych sprawia, że kategoryzacja z SMS marketingiem jest znacznie bardziej skuteczna.
3. Poprawia przekaz marketingowy.
Częstym problemem marketingowym jest to, że większość taktyk marketingowych, które w rzeczywistości wydają się dobrym pomysłem, często zawodzi w praktyce. Ale teraz ustalenie, która z taktyk jest właściwa, może być niestety drogie i jedyne, co możesz zrobić, to po prostu wypróbować każdą z nich.
Kiedy prowadzisz kampanię, będziesz musiał monitorować wyniki i czegoś się nauczyć, a następnie wprowadzić odpowiednie zmiany.
Ale jeśli chodzi o marketing SMS-owy, możesz się szybko nauczyć, ponieważ poziom zaangażowania potencjalnych klientów w wiadomości SMS jest bardzo wysoki.
Na przykład decydujesz się wypróbować nowy rabat, aby sprawdzić, czy zwiększa sprzedaż. Będziesz chciał zobaczyć, jak około 50 osób zareaguje na Twoją ofertę, zanim ostatecznie zdecydujesz, czy będziesz nadal korzystać z tego rabatu, czy nie.
W oparciu o powyższą ilustrację, w przypadku wiadomości e-mail o współczynniku otwarć 20%, musiałbyś wysłać wiadomość do 250 osób, aby uzyskać 50 otwarć. Oznacza to, że będziesz musiał wysłać 250 wiadomości e-mail, aby dowiedzieć się, czy rabat jest skuteczny.
Natomiast jeśli korzystasz z SMS-ów, których wskaźnik otwarć wynosi około 95%, wystarczy wysłać SMS-a do zaledwie 53 osób, aby otrzymać te same 50 otwarć.
Dlatego, ponieważ wiadomości tekstowe są znacznie wydajniejsze niż e-maile, możesz z łatwością zebrać dane, aby ocenić swoje wyniki marketingowe znacznie szybciej, ponieważ zbierzesz je bardzo szybko za pomocą SMS-ów.
Dzięki tym danym możesz znacznie szybciej usprawnić swój marketing, a także zidentyfikować najlepsze możliwe sposoby generowania leadów. To ostatecznie pomoże Ci zwiększyć przychody.